יום שבת, 5 בדצמבר 2015

התקווה.

<<< הפרק הקודם

"בוא נשים את היד אחד עם השני ונשנה את הכל" אמר לי השייח ג'עברי לאחר המפגש הגדול עם הצד היהודי, "אני חזק, אני הבוס, אני השולט האמתי כאן על המשפחה והאזור, אני שונא את הרשות הפלסטינית שנאת מוות, אני יודע שהיהודים הם אנשים חכמים, אני אשמיד את האנרכיסטים, תן לי יד."

לא הייתי מסוגל להתמודד עם האתגר הזה נפשית באותו הזמן, "יבוא היום", אמרתי לו ונסעתי לאמריקה.
שנה וחצי באמריקה היו זמן מרגוע ושחרור מהתקופה הקשה, החלתי בהליכים לגיוס לצבא האמריקאי כמתרגם לכוחות הלוחמים בעירק, העתיד נראה טוב, רגע לפני הגיוס צלצל אלי אסף נחמד (קצין שב"כ לשעבר העוסק בנדל'ן ביו"ש) וביקש ממני לחזור לארץ "בעיראק אתה תיהרג ותירשם כנקודה קטנה בסטטוס, כאן אתה יכול לעשות היסטוריה".

דובר צה'ל מוטי אלמוז ואבי ביטון רמת'ק חברון , 
איציק מגרפתה ראשון מימין.

אסף שהיה במפגש ההיסטורי בין הצדדים והתרשם מהפוטנציאל היה נתון למתקפת שיכנועים מהשיי'ח ג'עברי שחפץ בכל מאודו לכרות ברית עם הצד הישראלי, לשניהם היה ברור שאדריכל 'ברית' זו יכול להיות רק כותב שורות אלו עקב ניסיונו והכרתו את שפת הצדדים, ניואנסי התרבות והחשוב מכל הנכונות להשקיע זמן ומאמצים.

'אין הנחתום מעיד על עיסתו', אדבר על עצמי בגוף שלישי, או שהפוסטים הבאים ידברו בעד עצמם, אין מי שיכל להתמודד עם העסק הזה חוץ ממני, תחשבו שאני פלצן? נדבר אחרי הפוסט החמישי.

מכבש הלחצים עשה את שלו וחזרתי לארץ, משדה התעופה אסף אותי מר נחמד ברכבו אל ביתו של השיי'ח ג'עברי שם חיכתה לי קומה שלמה שהועמדה לרשותי, שלישית בבניין, "כל כוחה של משפחתי עומד לרשותך" הצהיר השיי'ח, "נעשה היסטוריה" סיכמנו יחד באותו ערב, החמישה באפריל 2010, אני והוא.
התחלנו לעבוד, התוכנית הייתה מוכנה ומזומנה.


מימין לשמאל: מפקד המערה ארנון פרידמן, השייח, 
המח'ט גיא חזות, אבי ביטון הרמת'ק, אשרף, ואיציק מגרפתה


את אשרף ג'עברי קמב"ץ המשפחה שאתו הייתי אמור לעבוד הוא הכיר לי למחרת, רוצח מתוחכם שאלפי בני משפחה סרים לפקודתו על פי הנחיית השיי'ח, קצין שב"כ פלסטיני בעברו שאומן במחנות אמריקאים בירדן, מפיונר חסר רחמים המתגורר בסוג של בית מבוצר בשכונת ג'עברי עם ארסנל של נשק וצילומי סתר מפלילים של אנשי רשות פלסטינית המשמשים כקלפי סחיטה לעת מצוא.

אשרף הוא גם אחיו של עריף ג'עברי, שהיה מושל חברון מטעם הרש"פ ושימש במשך שמונה שנים כאחראי הביטחון על משרד המושל .
על מאות הלילות הארוכים שביליתי בביתו של אשרף אפשר לכתוב מאות פוסטים, כל לילה זה פוסט מהסרטים.

כשהאנרכיסטים מנעו בגופם הנחת צינור מים המוביל מקריית ארבע לגבעת האבות, הוא ירד בעצמו לשטח והם נמלטו כל עוד נפשם לאחר שהמשת"פ שלהם עבד אל כרים ג'עברי ראה אותו.
על האנרכיסטים הוא הכריז במצוות השייח כהתארגנות עבריינית אסורה ואיים ברצח על עיסא עמרו נציג "בצלם" ועזמי שיוכי מזכ"ל הוועדות העממיות במידה ויערכו הפגנות באזור הנושק לשכונת ג'עברי -קרית ארבע.

כאויב מושבע של הרש"פ הוא נחשב למבוקש הבכיר שלה, לילה אחד ב שתיים לפנות בוקר בעת ששהיתי בביתו פשטו אחד עשר שוטרים פלסטינים חמושים בנשק, הייתה לו הדלפה מוקדמת מאצלם ואני לא הרגשתי כלום עת נפרד ממני בברכת לילה טוב , כדורים מדויקים שצלף מגג ביתו על רגליהם הבריחו אותם כחתולים מייללים...

חניכי מכינות צבאיות אצל השייח.

חיבור צינור מים מקריית ארבע לתושבי שכונת ג'עברי שסבלה ממחסור באספקה מהרש"פ הייתה פרי של דו הקיום האמתי שבנינו בשטח.
אלפי חניכי המכינות הצבאיות שהגיעו לביתו של השיי'ח יחד עם קבוצות רבות של אזרחים, פוליטיקאים מהארץ ומהעולם, אנשי עסקים ואנשי מפתח שמעו ממנו את הבשורה האותנטית.

"אנחנו רוצים שלום אבל לא יכולים לוותר על סנטימטר מתל אביב או מחיפה כיוון שאלו נחשבות אדמות הקדש אסלאמיות שהוויתור עליהן הוא בבחינת יהרג ובל יעבור באיסלאם, אוסלו היא פיקציה שקרית שמטרתה היא שיפור עמדות לחיסולה של ישראל, את אנשי הפת"ח אני מכיר יותר טוב מכם כי בתוך עמי אני חי, רבים מבני משפחתי המשרתים במנגנוני הרש"פ מספרים לי את שאני יודע גם מבלי שיעשו זאת כמוסלמי מאמין אני יודע שנגזר עלינו לחיות כאן ביחד קשורים עד יום הדין בלי יכולת להשמיד את הצד האחר, בואו ננהל את הסכסוך הזה בלי אשליות שקריות לפתרון קבע בלתי אפשרי מעיקרו שהניסיון לדוש בו גורם לשפיכות דמים מיותרת, אני כאן כדי לומר לכם את האמת, זה הכל".

מח"ט חברון גיא חזות בארוחה בביתו של השייח.

נפוליאון בונפרטה אמר ש'מנהיג הוא סוכן של תקווה' ,כשדברים מסוג אלו נשמעים מפיו של איש ימין ישראלי הוא מקוטלג מידית כקיצוני חסר תקווה ומעוף, כשהשיי'ח ג'עברי אומר את זה כשהוא מחזיק ספר קוראן כהוכחה לדבריו ושייחי'ם נוספים היושבים לצדו מהנהנים בראשם בצורה טבעית ולא מעושה זה נשמע אחרת.
בביקורו של סגן השר איוב קרא בספטמבר 2011 בכיסוי תקשורתי בביתו של השיי'ח לרגל סעודת 'האיפטאר' לסיום צום הרמאדן הצהיר השייח כקונטרה למהלכו של אבו מאזן להקמת מדינה פלסטינית את הדברים הבאים :
1. "מדינה פלסטינית אינה בעלת זכות קיום ואם תוקם תתפרק במהרה באסון גדול"
2. "אוסלו הוא האסון הגדול ביותר של הפלסטינים"
3. "הרש"פ אינה מייצגת אפילו 5 אחוז מהעם הפלסטיני ועליה להתפרק בהקדם".

יומיים לאחר הביקור בעת ששהינו באוהל של השיי'ח בצומת זיף צלצל אליו מאהר אבו חאלווה מפקד הביטחון המסכל הפלסטיני ודרש ממנו לבטל את הצהרתו שהתפרסמה באמצעי התקשורת.
"אנשי סוכנות הידיעות 'מעאן' מחכים לך ליד הבית כדי שתחזור בך, אם לא אאלץ לעצור אותך בצו מאבו מאזן".
"אתה תעצור אותי יא כאלב איבן כאלב, מאנייק איבן מאנייק?" צעק השיי'ח ופניו האדימו.
רכב ובו 3 חמושים מבני משפחת ג'עברי שפיטרל מסביב לביתו של מאהר אבו חלוואה לא הותיר ספק לאשתו של הקצין, היא תתאלמן עוד הערב.
"בערדו אללה ...אינעאל א סולטה ....אידי בחזמק....אני מתחנן ...שתקולל הרשות הפלסטינית ...ידי בחגורתך...."
כך כשהוא רועד ביקש הקצין אבו אל חלוואה את הגנתו של מוחמד ראשד אל ג'עברי מזקני המשפחה המכובדים שיתערב אצל השיי'ח ויבקש את סליחתו על הפגיעה בכבודו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה