יום ראשון, 6 בדצמבר 2015

המראה עם שיי'ח ג'עברי אל עבר תיבת הפנדורה.


במיתולוגיה היוונית פנדורה (ביוונית: Πανδώρα; πᾶν – "כל" ו-δῶρον – "מתנה") הייתה האישה הראשונה שעוצבה על ידי זאוס כחלק מהעונש שלו למין האנושי על כך שגנבו ממנו את סוד האש.

על פי הסיודוס, הטיטאן אפימתאוס היה אחראי על מתן תכונה חיובית לכל חיה.
אך כאשר הגיע הזמן לתת לאדם תכונה חיובית - לא נשאר דבר.
פרומתאוס, אחיו, הרגיש שכיוון שהאדם עליון לכל החיות האחרות, עליו לקבל מתנה ייחודית.
לכן, גנב פרומתאוס את האש מזאוס ומסר אותה לאדם.



זאוס התרגז ויצר אישה בשם פנדורה כעונש לאדם.
פנדורה קיבלה מספר תכונות מהאלים: הפיסטוס עיצב אותה מחמר ונתן לה צורה, אפרודיטה נתנה לה יופי, ואפולו נתן לה כישרון מוזיקלי ואת היכולת לרפא.
אחריהם נתן לה הרמס כד (פיתוס - πίθος - סוג של כד יווני).
אמר לה לא לפתוח אותו לעולם, ונתן לה את הסקרנות.

פרומתאוס הזהיר את אחיו אפימתאוס לא לקבל מתנות מהאלים, אך האחרון לא הקשיב לאחיו, וכשפנדורה הגיעה אליו, הוא התאהב בה והתחתן עמה.

עד אז, המין האנושי חי בעולם מושלם ללא דאגות.
אפימתאוס אמר לפנדורה לעולם לא לפתוח את הכד.
אולם, יום אחד, הסקרנות של פנדורה גברה עליה, והיא פתחה את הכד.
במעשה זה שחררה פנדורה את כל האסונות לעולם (דבר, עצב, עוני,פשע וכו').
היא מיהרה לסגור את הכד, אך חתמה בתוכו את התקווה בלבד.
העולם נשאר עגום וקר לתקופה ארוכה, עד שפנדורה פתחה את הכד שנית ושחררה את התקווה לעולם. סיפור זה אמור להסביר את המקור לתקווה ואסונות בעולם.

את השורות שלעיל לא ניסחתי בעצמי אלא עשיתי קופי פייסט מהערך 'פנדורה' בויקיפדיה, למען הגילוי הנאות, בשביל למלא חצי פוסט בלי לעבוד קשה, האמת היא שזהו הסאב טקסט של כל הסיפור.

הדי המפגש הרשמי בין סגן השר איוב קרא לשיי'ח ג'עברי בספטמבר 2011 הגיעו רחוק.
רואש הממשלה בנימין נתניהו שעודכן בפרטי המפגש הבין שנקרתה בפני מדינת ישראל 'מתנה' מדינית מהדרגה הראשונה בהתחשב במצב המדיני העגום של ישראל באותו הזמן עקב האופנסיבה המדינית של אבו מאזן בגיבוי עצום של העולם.


פריצתו של 'האביב הערבי' באותו זמן והפלת המשטרים הדיקטטורים ע"י ההמון בגיבוי של השייחי'ם וראשי החמולות בארצות ערב הבהירה לכל בר בי רב ולכל הדיוט שמרכז הכובד באזור המזרח התיכון מחליף ידיים.
שיגור 10 טילים לארמונו של נשיא תימן עלי עבדאללה סאלח ע'י אנשיו של השיי'ח אל אחמר שהכריעה את המהפכה בשריפת פרצופו והימלטותו לארה"ב קראה הלל על הסדר הישן.

על דמותו של רפי איתן ממייסדי המוסד הישראלי ולוכד אייכמן גדלתי כילד, כמוני כמוכם, כעת הוא קיבל את תיק ג'עברי ואני זכיתי להכירו.
שנתיים של עבודה עם האישיות המופלאה הזו הם לא פרס הניחומים שאתה מקבל על היותך בגוב האריות, הם השכר הגבוה ביותר שאי פעם דמיינת לקבל על הדבר הכי גדול שתעשה בחיים.
אם אתם רוצים לגעת במונומנט היסטורי חי של פעם בסנטשורי השקיעו בלקבל סלפי איתו ולא עם בר רפאלי בר רפאלי אמר, רפאלי אמר.

האות ג' היא תחילתה של המילה ג'ימס, ג'ימס בונד, ליועצו הקרוב של רפי איתן שמונה מטעמו ללוות את 'פרוייקט ג'עברי' קוראים בשם אחד ממלכי ישראל אבל כאן תכירו אותו כ -ג', כי זהו צופן הקוד להוא שראיתם עליו סרטים.
כש ג' דיבר בערבית הוא נראה ונשמע כאחיו של בשאר אל אסאד, כשדיבר בצרפתית היית בטוח שאתה בפגישה עם פרנסאווה מיטראן, כשהופיע באנגלית הייתה משוכנע שזהו אל גור בכבודו ובעצמו, כשדסקס בעברית חשת שאתה עומד ניצב ליד שאול המלך.


רפי איתן

משולש בלתי חדיר יצר סוג של מיגלינג בפני עצמו: ג'ימס, אסף נחמד ואני.
השיחות בינינו התנהלו בערבית, והכל נסגר בהסכמה עינית שעליה רפי איתן היה מברך כברכת אדמו"ר לחסידיו.
היה לנו סוד משותף שחלקנו ביחד עם 'הזקן הלא קל' כפי שנהג השיי'ח לכנות את רפי איתן, הכלבת הערבית ללא מרכאות פשתה כתוצאה מהסכם אוסלו בנימי הנימים של צמרת האליטה האשכנזית הבלתי מחוסנת והטילה שמות ובלבול יוצרות ,התכנסנו כאן כדי לטפל בה.

שכונת ג'עברי הענקית בממדים חברוניים היא מיקרו קוסמוס של העולם הערבי , מעבר לבני המשפחה מתגוררים בה מאות משפחות נוספות, הווי החיים למתבונן זר מבחוץ אינו קריא, כשאתה חלק מהנוף תהיה מסוגל להבין מהי משמעות של חיוך רחב שפתיים באובר של האובר כלפי מי שנכנס אליך לחנות לרכוש חפיסת סיגריות.
זה אינו חיוך של מקדמי מכירות או הכנסת אורחים כמו שהוא 'שלח לחמך' לאירוע רב נפגעים עתידי כהכרח בל יגונה של קרב חמולות זב דמים.

מסורת סבא תליתנית שנהגנו לזמר "כיגדל אלוהים חי וישתבח' הזכירה לנו את שמות השדים שלפני 115 שנה הוכנסו במאמצים רבים אל תיבת הפנדורה הטורקית הספוגה בחמצון מרדים ומשמר ושנחתמה בקליפסים עותמאניים מברזל.

השד הסוני.
השד השיעי.
השד השבטי.
השד הכפרי.
השד העירוני.
השד הרחמני והזעמני.

הקליפסים שבתיבה הנעולה הוסרו זה עתה בקצב מסחרר אפוף באגו אשכנזי סקרן חקרני פרוגרסיבי בלתי נלאה לתיקון עולם ולהבאת מזרח תיכון חדש.
"הערבים משולים לקפיץ", אמר לנו השייח.
"כשאתה לוחץ על הקפיץ הוא בסדר ואתה בסדר, כשאתה מסיר את הרגל מהקפיץ הוא קופץ.
 למה? כי הוא קפיץ."

עם ג'עברי שהכיר גם הוא ממסורת אבותיו את השדים הרובצים בתיבה תכננו עכשיו את ההמראה המשותפת לעצור את פתיחת התיבה.


האמנם נצליח ?
המשך יבוא....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה