יום שני, 7 בדצמבר 2015

ההמראה השנייה

<<<< הפוסט הקודם

'א-נבי סאלה אל חאדר ומא אילנא אילה פי ד'אהר'.'הנביא התפלל על המוכן ואין לנו אלא בגלוי'.
זהו האנדרסטיימנט של האיפכה מיסתברא הערבית, תן לי לראות, דבר איתי גלוי כדי שאהיה הכי טבעי שבעולם.



אחד מהאלמנטים הבסיסיים הידועים בתרבות ובנפש הערבית היא הפחד והרתיעה מהנסתר.
הערבי מסוגל להתמודד באומץ רב וביצירתיות מלווה בנכונות מרשימה להקרבת היקר מכל מול כל יריב גלוי אך כשמדובר באויב נסתר הוא מאבד יכולת, המערכות אצלו משתתקות.
יש לזה סיבה: גן הדי אן איי של התרבות המזרחית הוא שעטנז בליל של צבעים וגוונים, כשאתה רואה מקרוב כל צבע בנפרד תוכל לזהותו אולם כשאתה מביט ביצירה- מרחוק היא נראית מעומעמת ולא ברורה, חוסר האונים בזיהוי מכניס אותך לבלבול.

"כדי להיות מנהיג אצל הערבים אתה צריך להיות ע'אדר" ,נהג השיי'ח לומר לי בשיחות הלילה הארוכות על כוסות קפה וסיגריות שלא מתכלות לעולם.
מיקומו של המושג ע'אדר בערבית נמצא בדרגה אחת מעל ה ח'איין, המונח הקלאסי לבוגד.
ע'אדר פירושו בוגד שתוקע בך סכין בגב ברגע פתאומי ונסתר.

כדי לשלוט על קבוצת אנשים מסוכנת ופראית אתה צריך להיות בלתי צפוי במסוכנות שלך.
זהו היתרון שלך עליהם ,אחרת אתה חלק מהעדר, לא מנהיג, צפוי.
כשסדאם חוסיין תפס את השלטון בעיראק הוא החל באופן פתאומי לחסל עשרות חברים ממפלגת הבע'ת על לא עוול בכפם לאורו של רבע זרזיף סהר, השמועה שעשתה לה כנפיים שבורות הטילה פחד ואימה בלבבות העם העירקי מהבלתי צפוי מהע'אדר חסר הרחמים והעכבות, אבל היה לה בנאפיט חסר תחליף: היא שימרה שקט ויציבות מופתיים לאורך שלוש עשורים במדינה שהדי אן איי שלה הוא מרד מצופה בדם ואש.
כדי לקבל את שרביט ההנהגה של המשפחה החזקה ברחבי הגדה המערבית עת שב ב 1994 לאחר שהות של 17 שנים בסעודיה נאלץ השיי'ח לפתוח תיקי נקמות דם עתיקים בני עשרות שנים במשפחה שהיה נדמה כי נקברו עמוק בהרי חברון.


הוא הורה על חיסול של חוסיין ג'עברי איש זקן מפלג אחר של המשפחה שהיה מעורב בתקרית משנות ה 60 בה נהרג בשגגה מישהו מזריקת אבנים, האיש חוסל לעת ערב באחד מצמתי השכונה ע"י חוליית חיסול של חמישה צעירים.
הקרבות שפרצו במשפחה באותו ערב כתוצאה מכך היו עבורו סוג של סרט אקשן משובח, התיק המכיל 90 אלף דינר עם דגש על שטרות חדשים נוצצים מהבנק הירדני שנמסרו על ידי בנו
כ 'דמי עטוואה' היא הפיצוי המקובל, היה משול בעיניו לתיק של ג'ימס בונד מהסרטים.
לשונו הרטיבה את שפתיו עת שירר באוזני כיצד שחט בסכין ילדה בת 14 שלקתה בחשש לפגיעה בכבוד המשפחה.

בשנת 2005 כששוטרי הרש"פ הרגו בעת מרדף צעיר מבני המשפחה הוא דרש התנצלות רשמית בתוך כשלוש שעות, כשזו בוששה להגיע, השתלטו מאות חמושים מאנשיו על מטה כוח 17 באזור "נמרה" בעיר, בזזו את תכולת, שרפו אותו ושבו 34 שוטרים פלסטינים שאוחסנו כפרגיות במרתף בשכונה עד למחרת בו הגיעו לביתו שלושה שרים של הרש"פ עם מכתב התנצלות רשמי מאבו מאזן והמחאה שמנה לפיצוי משפחת ההרוג שהוכר על ידה מעתה כ 'שאהיד' לכל דבר על שלל ההטבות הכרוכות בכך למשפחתו.

כשאחד מבני משפחתו עמד בראש חוליה שרצחה את חלפן הכספים עימראן קאווסמה (אביו של מחבל חמאס שביצע פיגוע בו נרצחו 18 ישראלים) במהלך שוד שהסתבך ובו נגנבו ממנו 70,000 דינר, הוא התמהמה במתן הוראה לבני המשפחה לסגור את חנויותיהם כמקובל לשלושה ימים, כשאבו ג'יהאד אל קאווסמה הגיע עם בני משפחתו (המכונה משפחת השהידים) לעבר השכונה כדי להביע מחאה הוא המתין שתיירה הירייה הראשונה, שנענתה במטר ירי אווירי מסיבי שהבריחה את הקאווסמה מלווה בצעקות משפילות "אינעל שוהאדקו קאבל מוואתקו"-"שילכו לעזאזל השהידים שלכם לפני המתים שלכם".
כשזו התדמית שלך מי יתעסק איתך ולמה בדיוק?
שמעתם פעם על שהיד שרוצה למות מות קדושים בידי מפיונרים ע'אדארים ?

השייח ג'עברי ויאסר עראפאת במפגש בעזה 1994

כשיאסר עראפאת הגיע לעזה ב 1994 הוא הזמין אותו כדי לקבל את ה'בייעה' היא שבועת האמונים לרשות הפלסטינית שזה עתה קמה, לראיס היה ברור, בלי ג'עברי אין רש"פ בחברון.
כשהשיי'ח הגיע לעזה ביחד עם נכבדי המשפחה ולצידו מוחמד ראשד ג'עברי (בנו של השיי'ח הקודם שמונה בהמשך למושל בית לחם) שאל האחרון את עראפאת שאלה במילה אחת ליד כולם:
"מעאגולה יא אבו עמאר"-"הייתכן יאסר עראפאת?!"
"תקבל עלייה?" "האם אתה מאמין עלי דבר כזה?"
השיב הראיס בשאלה נעלבת.

פירוש רש"י לאשכנזים אומר, שג'עברי שאל את יאסר עראפאת האם יתכן שהוא חתם הסכם שלום עם היהודים ועבר בכך על איסור כרת באסלאם של יהרג ובל יעבור בוויתור על אדמת הקדש אסלאמית, ותשובתו של ערפאת הייתה שהוא נעלב שמסוגלים לחשוב עליו דבר נורא שכזה.

את הנכתב לעיל יש להפנים בהקשר להבנת יסודות הברית המזדמנת שנרקמה עם השיי'ח ומשפחתו כקונטרה לפיקציית הרשות הפלסטינית שיסודה בשקר ובכוונת זדון למימוש טקטי מתוחכם את דברי הנביא מוחמד שצפה כי בני אומתו עוד יהיו בסכסוך מר מוצץ דמים קשורים עם אויביהם היהודים בארץ ה'ריבאט'(קשירה) היא ארץ ישראל, 'לעאדוהום קאהרין' -'לאויביהם הם שונאים שנאה מרירה', אמר. 
ואוסלו הייתה הפלטפורמה הכי מודרנית למימושה, עם ג'עברי ניסינו לפרק את המוקש של 'והיו לשיכים בעיניכם' , הוורסיה העברית תורנית לדבריו.

ראשי קריית ארבע -חברון בביקור בביתו של השייח.

וכעת שהדברים ברורים נציג את התופינים:
1.בפגישתו של השיי'ח עם יו"ר חברת מקורות אלכס ויז'ניצר הציע האחרון לשיי'ח פרויקט התפלת מים בהיקף של 25 מיליון דולר בהענקת שותפות חינמית לשיי'ח בחצי מהפרויקט שתאפשר לו לספק מים לאלפי חקלאים ערבים במחירי סבסוד אבסורדיים ובכך לספק עבודה לעשרות אלפי מובטלים.

2.קבוצת 25 מיליארדרים חובקי עולם שהונה מוערך בכ 50 מיליארד דולר בראשותו של סאני ששון השולט על חברות 'קופי בין אינטרנשיונל' ו'רולקס' העולמית הגיעו אל השיי'ח והתחייבו על הקמת בית חולים מודרני בעלות של 25 מיליון דולר בשלב ראשון במסגרת תוכנית מיזמים של פרויקטים נוספים בהיקף של 100מיליון דולר .

מימין פיליפ דה וינטר יו"ר הפרלמנט הבלגי, 
שני משמאל המיליארדר האמריקאי סאני ששון

3.נפתלי בנט הביא את הקונסול האמריקאי בירושלים לפגישה עם השיי'ח והכין תוכנית בשת"פ עם בכירים בבנק העולמי וממשלת ארה"ב להקמת אזור תעשייה שיספק מקומות עבודה ל 5,000 איש.

4.ראשי מכון ויזנטל, הרבנים קופר והאייר שייסדו את "מוזיאון הסובלנות" בלוס אנג'לס, בכמאה מיליון דולר, החלו בהליכים בארה"ב לרשום כחוק את "עמותת ידידי השייח ג'עברי באמריקה", שהייתה אמורה להעניק לו 10 מיליון דולר במזומן, אישית וסכום דומה למימון הפרויקט ב'דינר', שהיה אמור להיערך בעיר המלאכים בהשתתפותו, בדצמבר 2012, בהשתתפות כוכבי הוליווד הנמנים על ידידי המכון.

בארוחת צהריים בבריסל

5.בביקור רשמי בן ארבעה ימים של השיי'ח ופמלייתו בפרלמנט האיחוד האירופי בבריסל ביוני 2012 כאורחה של ועדת החוץ נאם מול מאות חברי פרלמנט, נפגש ביחידות עם ראש ממשלת לוב וראש המורדים הסורים בורהן ע'רליון (באותו זמן) וכן עם עשרות חברי פרלמנט מאירופה.

השייח עם פיורלו פרוברה מארחו 
וסגן יו'ר ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי

אני עוצר כאן כי זה מספיק, ונתראה בפוסט ההמשך.
ביי... >>>>>>>>>

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה